جستجوی
پیشرفته
تنگی کانال نخاعی زنجان دکتر

تنگی کانال نخاعی زنجان دکتر

تنگی کانال نخاعی

تنگی کانال نخاعی کمر و گردن چیست؟

تنگی کانال نخاعی: فشار عصبی باعث درد گردن و کمر می‌شود
دهانه رحم (در گردن) می‌تواند بازوها، پاها و گاهی اوقات تعادل را تحت تاثیر قرار دهد.

کمر (در ناحیه کمر) معمولاً روی باسن و پاها تأثیر می‌گذارد و می‌تواند ایستادن یا راه رفتن را دردناک کند. با زنجان دکتر تا انتهای مقاله همراه باشید تا اطلاعات کاملی راجع به تنگی کانال نخاعی به دست آورید.

تنگی کانال نخاعی در گردن چقدر جدی است؟

این بیماری به ستون فقرات شما فشار می‌اورد. و در صورت عدم درمان یا پیشگیری، این بیماری منجر به آسیب‌های عصبی از جمله فلج و مرگ می‌شود. علائم ممکن است بر راه رفتن و تعادل، مهارت، قدرت گرفتن و عملکرد روده یا مثانه تأثیر بگذارد.

بهترین درمان برای تنگی نخاع گردن چیست؟

در ابتدا، ممکن است فیزیوتراپی، ماساژ درمانی، قرص‌های ضد اسپاسم و قرص‌های ضد افسردگی را توصیه کند. ما همچنین ممکن است تزریق استروئید را برای کاهش التهاب و درد ارائه دهیم.

آیا تنگی کانال نخاعی قابل درمان است؟

اکثر افراد مبتلا به تنگی خفیف نخاعی متوجه می‌شوند که درمان طبیعی مانند داروهای ضد درد و فیزیوتراپی علائم را تسکین می‌دهد و به آنها کمک می‌کند فعال بمانند.

آیا جراحی تنگی نخاع موفقیت‌آمیز است؟

اکثر افراد نتایج خوبی را از جراحی کسب می‌نمایند و پس از بهبودی می‌توانند به روند زندگی عادی خود برگردند. افراد معمولاً درد کمی دارند و به مرور بهتر می‌توانند راه بروند. با این حال، جراحی آرتروز سایر شرایطی را که ممکن است در وهله اول باعث باریک شدن کانال نخاعی شده باشد، درمان نمی‌کند.

آیا تنگی کانال نخاعی را می‌توان بدون جراحی درمان کرد؟

اکثر موارد تنگی نخاعی را می‌توان بدون جراحی با موفقیت درمان کرد. در واقع، حدود 70 درصد از مریضان که بیماری تنگی نخاعی کمری را دارند می‌توانند به طور موثر علائم خود را تنها با درمان‌های غیرجراحی مدیریت کنند. تنها 10 تا 15 درصد از بیماران مبتلا به تنگی کمر باید برای علائم خود تحت عمل جراحی قرار گیرند.

 

 

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید