جستجوی
پیشرفته
جراحی دیسک کمر

جراحی دیسک کمر

جراحی دیسک کمر

جراحی دیسک کمر چیست

جراحی دیسک کمر یک عمل جراحی برای برداشتن دیسک فتق یا دژنراتیو در قسمت انتهای ستون فقرات است.

آیا جراحی دیسک کمر بی‌خطر است؟

این امر تا حد امکان ایمن در نظر گرفته می‌شود. اما مانند هر جراحی دیگری، نیز خطر و عوارضی را به همراه دارد. به طور مثال یکی از عوارض بالقوه آن عبارتند از: خونریزی.

زمان نقاهت بعد از جراحی دیسک کمر چقدر است؟

اکثر افراد پس از 5 تا 7 هفته بهبود می‌یابند، اما اگر شغل شما شامل رانندگی زیاد، بلند کردن وسایل سنگین یا سایر فعالیت‌های سنگین است، ممکن است نیاز باشد 3 تا 6 ماه از کارکردن خود خود داری کنید.

آیا جراحی ستون فرات دردناک است؟

پس از جراحی، اکثر بیماران با مقدار کمی از داروهای ضد درد و داروهایی که عضلات را شل می‌کند، می‌توانند کار‌های روزمره خود را انجام دهند. در حالی که کمی ناراحتی همراه با درد جراحی وجود دارد، بسیاری از بیماران تسکین سریع درد ناشی از فتق دیسک را نیز تجربه می‌کنند.

معایب جراحی ستون فقرات چیست؟

درد مداوم
یکی از شایع‌ترین عوارض جراحی دیسک کمر این است که تمام دردهای شما را از بین نمی‌برد. در برخی موارد، ممکن است واقعاً درد شما افزایش یابد.

قبل از جراحی از این خطر آگاه باشید و آن را به طور مفصل با جراح خود در میان بگذارید.

آیا می‌توانید بعد از جراحی ستون فقرات راه بروید؟

معمولاً می‌توان در اولین روز کامل پس از جراحی ستون فقرات پیاده روی کوتاه انجام داد. این می‌تواند شامل راه رفتن با کمک یک متخصص پزشکی یا با استفاده از عصا یا واکر باشد. در ابتدا، پیاده روی به دوره‌های کوتاه مدت محدود می‌شود تا زمانی که ثبات و قدرت خود را به دست آورید.

چرا بعد از جراحی دیسک کمر باید راه برویم؟

پیاده روی یک فعالیت کم بار است که برای اکثر افراد در دوران نقاهت پس از جراحی کمر ایده آل است. کمترین ضرر را برای کمر شما دارد، به تجهیزات خاصی نیاز ندارد و در مقایسه با سایر ورزش‌ها بیشترین فواید را دارد. در نهایت، شما می‌توانید به رژیم تناسب اندام معمول خود بازگردید.
  • اشتراک گذاری:

1 دیدگاه

دیدگاه خود را درج کنید