جستجوی
پیشرفته

چه موقع دیسک کمر احتیاج به عمل دارد؟

بسیاری از افراد دیسک کمر را عارضه‌ای بسیار جدی و خطرناک می‌دانند و تصور می‌کنند که دیسک کمر احتیاج به عمل دارد و تنها راه درمانی آن عمل جراحی است. اما این‌طور نیست! دیسک کمر یک عارضه جدی است که باید مورد درمان قرار گیرد، اما جراحی تنها راه درمانی آن نیست.

در ۹۹ درصد موارد دیسک کمر با تغییر سبک زندگی، استراحت، راه‌حل‌های ساده خانگی، دارودرمانی و فیزیوتراپی بهبود می‌یابد و نیازی به عمل جراحی ندارد. اینکه چه موقع دیسک کمر  احتیاج به عمل دارد بسنگی به نظر پزشک دارد. در این مواقع پزشک به بیمار توصیه می‌کند که  وضعیت بدنی خود در حالت نشستن، ایستادن و خوابیدن را تغییر داده و این کار را به درستی انجام دهد تا به ستون‌مهره‌ها و دیسک‌های بین‌مهره‌ای فشاری وارد نشود. استراحت کردن، کنار گذاشتن فعالیت‌های سنگین، انجام نرمش‌های سبک، گرمادرمانی، سرمادرمانی، ماساژ و … از جمله راهکارهای دیگری است که به کاهش درد و التهاب ناشی از پارگی دیسک کمر کمک کرده و باعث بهبود آن می‌شود. در صورتی که این راهکارها پاسخگو نباشد و بیمار هم‌چنان درد داشته باشد، پزشک از دارودرمانی و جراحی‌های کم‌تهاجمی برای درمان بیمار استفاده می‌کند.

دیسک کمر چه موقع احتیاج به عمل دارد؟

چه زمانی باید دیسک کمر را جراحی کنیم؟

جراحی دیسک کمر آخرین روش درمانی  است. زمانی دیسک کمر احتیاج به عمل دارد که تمامی روش های موجود فایده ای نداشته و فرد با علائم زیر روبرو باشد:

  • درد به حدی باشد که فرد را در انجام تمام کارهای خود ناتوان کند.
  • پارگی دیسک باعث فشار بر روی اعصاب و نخاع شده و ضعف و بی‌حسی در اندام‌های حرکتی را به دنبال داشته باشد.
  • فرد قادر به کنترل ادرار و مدفوع خود نباشد.
  • فرد مبتلا به دیسک کمر در راه رفتن دچار مشکل بوده و تعادل نداشته باشد.
  • در این شرایط پزشک ناچار به انجام جراحی برای رفع پارگی دیسک و بهبود وضعیت بیمار است. روش جراحی نیز   به شرایط بیمار  و  شدت آسیب واردشده بستگی دارد  که با توجه به نظر پزشک متخصص ستون فقرات انجام می‌شود.

را های جلوگیری از عمل دیسک کمر

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید